Followers

Friday, June 3, 2011

~~AnAk AnGkAtKu~~ part 3

Assalammualaikum....
Sudah tiba masanye aku menamatkan tugasku untuk menjagemu...
Bukan aku tak sanggup tapi aku amat menyangimu...
Demi keselamatmu.. dan keselesaanmu... kau terpaksa kulepaskan pergi...
Maafkan aku sayg...
Aduh!!  syhdunye...  sebak rasanye..  walaupun perkenalan kita hanye seketika...
Banyak kenangannye!.. aku hanya pecinta!....
Manusia.. kepada mahluk Allah yg lain..

Makan,minummu tak dapat kuadakan sepenuhnye... bagaimana  bila tiba masa kau lapar dan dahaga?
adakah sesuaiku suapkan nasi atau beras dan minum air paip?
tak sakitkah  perutmu nanti?  bagaimana dengan kebebasanmu? yg terbatas..
suatu hari nanti kalau kucingku dapat menyelinap masuk kedalam rumah!  bagaimana?
 habislah riwayatmu ? siapa yg harus dipesalahkan didalam hal ini?
siapa yg akan menyesal nanti...  aku  juge  tak dapat lelapkan mata...
penuh dengan kekesalan..
aku sayang akan kamu!!
anak2ku suka... hubbyku  pun suka!!...aku lagi le suke!!!!
saat.. tikaku mula rasa cemas bila kau tiada...padahal aku hanya tinggalkan kau sekejap ketika mengangkat kain dijemuran!  anak2ku kesekolah! ,hubby pule kerje!
ku dengar Safar! bising mengiau kat luar!
cepat2ku keluar rumah...ku lihat kau terhanguk2 kat (atas)dinding dalam lubang batu bunge (tempat keluar angin keluar ,masuk)...
(agak2 boleh faham tak! boleh le!)
kucing yg lain marwah,comel,montel masih menunggu saat yg sesuai...(untuk terkam)
aku panjat perlahan2 supaya kau tak terkejut...kau undur perlahan.. pulak!
aku masuk dalam rumah semula.. perlahan aku panjat lagi atas meje computer...
zap!!!  aku tarik ekornye...mengelupur pulak dah!  berterbangan bulunye...
         DAPAT!
tapi tanganku mula menggeletar dan menggigil..., jantungku berdegup kencang...(nyayi sikit!)
sakit jantungku...luluh jiwaku...  aduh!!!
aku rasa kau dah tak selamat!  baik aku lepaskan!...
tak perlu tunggu esok!... atau mereka....
nak ucap selamat tinggal!  atau ape...
aku cium berkali2...  salam terakhir....
         Tarr....!!!!!
lega...kulepaskan kau kat belakang rumah saje...
yg aku pikirkan kau dah selamat....
bila balik masing2 ajukan soalan yg same...
mana chi2?   kenapa tak tunggu!    lepas kat mane?
          maafkan ibu!!
adelah beberapa ekor burung berkicau kat luar...diatas pokok rambutan jiran..
tapi bile kupanggil semua sahut menyahut berbunyi.....
tak tahu lak yg mane satu kamu!!!......
kelihatan ia lemah tak bermaya..badan nan sejuk,kuyup,basah dek hujan..
didalam mulut safa jadi taruhan..
bulumu bertaburan dilantai..matikah aku!
hidup dan mati ketentuan allah!
aku perantaraan penyelamat keadaan..
       kupeliharamu dgn kasih sayg.. 
       dari tak bergerak...dah boleh berterbangan...
       tapi keselamatanmu perlu diutama..
       nyawa masih dalam bahaya!
sampai bila kumengharap!
sebagai penghibur anak2 dan keluarga
kau kukurung berlama2....
kebebasan cuma didlm rage!  
        kulepaskanmu buat seketika...
        segala ruang kau terokai.. najis mula bertaburan!     
selamat tinggal manusia!
kau perlu ucapkan!
kau dan aku mana mungkin serasi!
kahidupan kau bebas.. membawa diri!
sebagai saksi, manusia dikemudian nanti..
       

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...